Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Motorine indirim geliyor

Motorine indirim geliyor

SGK 2 ayda çöktü! Açık yüzde 533 arttı

Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) finansman açığında yılın ilk iki aylık döneminde geçen yıla göre devasa oranda artış yaşandı. CHP TBMM Grubu’nun haftalık ekonomi raporuna göre, SGK’nin finansman açığı bu yılın ilk iki aylık döneminde geçen yılın …

Rusya’da yeni otomobil satışları yüzde 27 azaldı

Ukrayna ile hala savaş halinde olan Rusya’da yeni otomobil satışları, geçen yılın aynı dönemine göre ilk çeyrekte yüzde 27 azaldı.

ABD’li bankadan Türkiye ekonomisi değerlendirmesi

Yurt içinde bugün enflasyon rakamları takip edildi. Yurt içinde enflasyon yıllık bazda yüzde 37,86 olarak açıklanırken, yıllık bazda yüzde 3,00 olarak kaydedildi.

Borsa İstanbul, T+1 takas döngüsüne geçiş için değerlendirme sürecini başlattı

Borsa İstanbul, T+1 takas döngüsüne geçişin uygulanabilirliği, sermaye piyasasına olası etkileri ve piyasa katılımcıları açısından doğurabileceği sonuçların değerledirilmesi sürecinin başladığını duyurdu.

En yüksek emekli promosyonu veren bankalar belli oldu: Mayıs ayıyla bankalar güncelledi

Milyonlarca emekli için büyük fırsatlar sunan emekli promosyon kampanyaları Mayıs 2025’te yeniden güncellendi. Bankalar arasında promosyon yarışı hız kazanırken, en yüksek ödeme yapan banka 27.000 TL’ye kadar nakit fırsatı sunuyor. Peki, hangi banka ne kadar promosyon veriyor?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir